Doctorat de Filosofia (DFIL): 2011-12

Edifici on s'imparteix
Centre responsable
Enllaços

Qualitat Doctorat distingit amb la Menció de Qualitat pel Ministeri d'Educació i Ciència (MCD2008-00054 BOE 273 - 12/11/2008 - 18273 )

9047 . Acord Normatiu del dia 13 de maig de 2009 pel qual es modifica l'Acord normatiu 8771/2008, de 26 de setembre, pel qual s’aprova la normativa pròpia de la Universitat de les Illes Balears sobre estudis de doctorat . (FOU núm 312 del 22 de maig de 2009) FOU

Preus públics per l'any acadèmic 2011-12

Segons l‘article 5, del Decret 64/2011, de 10 de juny, pel qual s'actualitzen els preus públics per serveis acadèmics en els ensenyaments oficials de la Universitat de les Illes Balears per l‘any acadèmic 2011-2012:

* L’alumnat de doctorat ha de formalitzar una matrícula cada any acadèmic en concepte de tutela acadèmica durant el període d’elaboració de la tesi doctoral, d’acord amb la tarifa que s’estableix a l’annex IV ( 62,16 euros per any acadèmic BOIB Num.87 - 11-06-2011 ). En el supòsit d’impagament, la quantia corresponent romandrà pendent a l’efecte previst a l’article 18 d’aquest Decret.

* La tarifa establerta en l’annex IV ( 62,16 euros per any acadèmic BOIB Num.87 - 11-06-2011 ) i l’efecte previst a l’article 18 també s’han d’aplicar a la tutela acadèmica de l’alumnat durant el període d’elaboració del treball de fi de màster, del treball de fi de grau o del projecte de fi de carrera i a la realització de les pràctiques externes en el supòsit que els treballs o les pràctiques no es puguin finalitzar en el mateix any acadèmic en què s’hagin iniciat.

Podeu consultar el text complet en el BOIB Num.87 - 11-06-2011

1. Admissió al període formatiu del programa de doctorat

Els estudiants que compleixin amb els requisits d'accés a un programa de doctorat en el seu període formatiu, poden sol·licitar la seva admissió en aquest programa. Perfil d'ingrés recomanat:

• Les actuals llicenciatures de Filosofia...
    • Altres llicenciatures diferent de l’esmentada en l’apartat a), sempre que el sol·licitant exposin raonadament els seus motius per inscriure’s al programa de doctorat.
    • Actuals diplomatures, sempre que els alumnes i) hagin cursat la xifra total de 240 crèdits i ii) exposin raonadament els seus motius per inscriure’s al programa de doctorat.
  2. Admissió al període d’investigació del programa de doctorat

Podran accedir al període d’investigació aquells alumnes que hagin completat el període formatiu del programa de doctorat.

Els objectius generals del doctorat són:

1. Adquirir una comprensió sistemàtica d’un camp d’estudi i el domini de les aptituds i mètodes d’investigació associats a les línies d’investigació que formen part del Programa de Doctorat.

2. Adquirir la capacitat de concebre, dissenyar, implementar i adaptar un procés substantiu d’investigació amb integritat acadèmica.

3. Realitzar una investigació original que ampliï les fronteres del coneixement mitjançant el desenvolupament d’un important corpus de treball, part del com ha de ser publicable en revistes d’àmbit nacional i internacional.

4. Adquirir les capacitats d’anàlisis, avaluació i síntesi de forma crítica d’idees noves i complexes relacionades amb el seu tram d’investigació.

5. Adquirir les capacitats de comunicació de la ciència i de la transferència de resultats a la comunitat acadèmica i a la societat.

El període formatiu del programa de doctorat està constituït pel Màster Universitari de Filosofia Contemporània , podent reconèixer-se una formació prèvia de nivell de postgrau oficial realitzada en altres institucions.

El període investigador condueix a la realització de la tesi doctoral en una de les línies d’investigació del programa de doctorat. Durant aquest període l’alumne haurà de publicar part del seu treball de finalització de màster o algun treball similar. És requisit a més assistir com a mínim a un congrés relacionat amb la temàtica de la tesi que s’estigui realitzant, sent recomanable una estada mínima en un altre centre d’investigació.

• Corrents filosòfiques contemporànies i la seva fonamentació històrica.

• Filosofia i ciència a l’època contemporània.

• Política i ètica a l’época contemporània.

• Història de la filosofia

Els següents son els professors tutors de tesi:

• Amengual Coll, Gabriel
  • Beltrán Munar, Miquel Antoni
  • Burges Cruz, Lucrecia
  • Cabot Ramis, Mateu
  • Carbonero Gamundí, María Antonia
  • Casadesús Bordoy, Francesc
  • Cela Conde, Camilo
  • Llinás Begon, Joan Lluis
  • Luján, José Luís
  • Miquel Novajra, Alexandre