Doctorat de Matemàtiques (DMAT): 2011-12

Branca de coneixement Enginyeria i Arquitectura
  • Edifici Anselm Turmeda

9047 . Acord Normatiu del dia 13 de maig de 2009 pel qual es modifica l'Acord normatiu 8771/2008, de 26 de setembre, pel qual s’aprova la normativa pròpia de la Universitat de les Illes Balears sobre estudis de doctorat . (FOU núm 312 del 22 de maig de 2009) FOU

Preus públics per l'any acadèmic 2011-12

Segons l‘article 5, del Decret 64/2011, de 10 de juny, pel qual s'actualitzen els preus públics per serveis acadèmics en els ensenyaments oficials de la Universitat de les Illes Balears per l‘any acadèmic 2011-2012:

* L’alumnat de doctorat ha de formalitzar una matrícula cada any acadèmic en concepte de tutela acadèmica durant el període d’elaboració de la tesi doctoral, d’acord amb la tarifa que s’estableix a l’annex IV ( 62,16 euros per any acadèmic BOIB Num.87 - 11-06-2011 ). En el supòsit d’impagament, la quantia corresponent romandrà pendent a l’efecte previst a l’article 18 d’aquest Decret.

* La tarifa establerta en l’annex IV ( 62,16 euros per any acadèmic BOIB Num.87 - 11-06-2011 ) i l’efecte previst a l’article 18 també s’han d’aplicar a la tutela acadèmica de l’alumnat durant el període d’elaboració del treball de fi de màster, del treball de fi de grau o del projecte de fi de carrera i a la realització de les pràctiques externes en el supòsit que els treballs o les pràctiques no es puguin finalitzar en el mateix any acadèmic en què s’hagin iniciat.

Podeu consultar el text complet en el BOIB Num.87 - 11-06-2011

PERÍODE FORMATIU

Per accedir al període formatiu del doctorat, serà necessari complir amb les condicions d’accés als ensenyaments oficials de Màster descrits en el Reial Decret 1393/2007 de 29 d’octubre de 2007. Dins aquest període, l'alumne ha de superar 60 crèdits ECTS de qualsevol màster oficial universitari en matemàtiques. Es preveu que el Màster Universitari de Tecnologies de la Informació de la UIB en el seu itinerari investigador, especialitat en matemàtiques, pugui servir com a màster per aquest període de formació.

Els perfils d’ingrés més adequats son Graduat/da en Matemàtiques, a més d'altres Graduats/des en estudis científics o tècnics, relacionats amb les línies de recerca dels grups de matemàtiques. Els criteris d’admissió ponderaran en primer lloc el perfil d’ingrés i en segon lloc la nota mitjana del expedient acadèmic dels estudis d’accés al doctorat.

PERÍODE INVESTIGADOR

Podran sol·licitar l'admissió al període investigadora del Doctorat de Matemàtiques els estudiants que hagin completat un mínim de 300 ECTS en estudis de Grau i Postgrau dels quals un mínim de 60 siguin de programes oficials de Postgrau. Per accedir al període investigador del programa de doctorat serà necessari estar en possessió de un títol oficial de Màster universitari. També poden accedir aquells estudiants que hagin superat 60 ECTS en Màsters universitaris oficials, d’acord amb l’oferta de la Universitat. Així mateix, podran sol·licitar l'admissió els estudiants que hagin obtingut el Diploma d’Estudis Avançats (DEA) en Matemàtiques.

L’admissió al període investigador correspon al Consell de Departament de Ciències Matemàtiques i Informàtica a proposta del director de la Titulació que estudiarà i avaluarà les sol·licituds dels candidats i que assignarà un Director de Tesi. Els estudiants admesos s’integraran en qualcú dels grups de recerca del Departament

L'objectiu del doctorat és completar la trajectòria acadèmica d’un estudiant mitjançant la seva especialització en un camp d’investigació per assolir el grau d’expert. Els estudiants de doctorat, mitjançant la Tesi Doctoral, tindran la capacitat de resoldre problemes científics i/o tecnològics d’una forma rigorosa, així com l’habilitat de desenvolupar idees originals en qualsevol camp de la matemàtica aplicada o dins les tecnologies de la informació i les comunicacions. L’obtenció del títol de Doctor obre noves oportunitats al món laboral mitjançant la seva incorporació en departaments de investigació, desenvolupament e innovació de grans empreses nacionals i internacionals, on el doctorat és un títol acadèmic de prestigi. A més, l’obtenció del títol de Doctor, també obri al estudiant la possibilitat de realitzar una carrera docent i investigadora en universitats i centres de recerca nacionals i/o internacionals.

La formació acadèmica de l’estudiant de doctorat compren 60 ECTS d'un Màster de Matemàtiques o bé d'un master científic o tècnic adient al doctorat que vulgui fer l'estudiant.

Per completar el Doctorat de Matemàtiques per la Universitat de les Illes Balears, l’estudiant haurà de realitzar un treball de investigació original, en qualque línia de investigació del Departament de Ciències Matemàtiques i Informàtica , mitjançant la presentació i defensa davant un tribunal d’una Tesi Doctoral. La formació es completarà amb l’assistència a cursos i congressos tant nacionals com internacionals, i estades en centres d’investigació nacionals i/o internacionals. A més es fomentarà la participació en els Seminaris del Departament, pel intercanvi d’idees i suggeriments del seu treball de investigació, i la col·laboració amb altres membres del Departament en diferents projectes de investigació per adquirir un major coneixement interdisciplinari de l'àrea.

El treball de investigació de l’estudiant de doctorat es realitzarà en alguna de les àrees o línies de recerca que es descriuen més endavant o bé en alguna que pugui sorgir dins els grups de recerca del mateix Departament.

A continuació se enumeren les actuals:

• Biologia computacional i bioinformàtica
  • Lògica borrosa i fusió de la informació
  • Sistemes dinàmics
  • Tractament i anàlisi matemàtica d'imatges

Els directors de les tesis doctorals seran professors doctors del Departament de Ciències Matemàtiques i Informàtica amb experiència investigadora acreditada.