Matrícula de doctorat
Què és la matrícula?
La matrícula és el contracte que el doctorand signa amb la Universitat per la tutela acadèmica i pels serveis administratius que rebrà durant l’any acadèmic. Aquest contracte implica pagar l'import corresponent a aquests serveis, sobre el qual es poden aplicar exempcions, bonificacions, beques, etc., en funció de les condicions acreditades.
El pagament d'aquest import dona dret a l'avaluació anual del progrés que fa el doctorand en relació amb el pla de recerca presentat i el document d'activitats.
Dades personals i condicions de matrícula
Dades personals
Revisau que el nom i les dades de naixement concordin amb el vostre document identificatiu. Pensau que aquestes dades són imprescindibles per a l'expedició del títol, el certificat acadèmic i el suplement europeu al títol.
Per a les correccions que no pugueu fer per UIBdigital > Preferències > Dades personals, adreçau-vos als serveis administratius.
Condicions de matrícula
Per formalitzar la matrícula per a l'any acadèmic 2025-26, heu d'acceptar aquestes condicions.
Tractament de dades personals i cessió de dades
Per formalitzar la matrícula, heu d'indicar quina cessió de dades acceptau i altres condicions relacionades amb el tractament de les vostres dades personals. Aquest tractament després es pot consultar i modificar des del perfil d'Acadèmic.
En relació amb la protecció de dades, podeu consultar la informació addicional bàsica de protecció de dades relatives a la matrícula i a l'expedient acadèmic dels estudiants.
Certificat de delictes de naturalesa sexual
Si us matriculau en un pograma de doctorat en què la recerca sigui susceptible de contacte amb menors, es requerirà un certificat de delictes de naturalesa sexual. En aquest cas, quan seleccioneu la tutela acadèmica, heu d’indicar si autoritzau la UIB a obtenir aquest certificat o si us comprometeu a lliurar-lo.
Convé que consulteu la informació relativa a aquest certificat.
Terminis de preinscripció i matrícula dels programes de doctorat del curs 2025-26
Primer termini de preinscripció i matrícula per a l'alumnat de nou ingrés
Termini d'esmenes: de dia 01/09/2025 a dia 05/09/2025
La no formalització de la matrícula pot comportar la pèrdua de la plaça.
Segon termini de preinscripció i matrícula per a l'alumnat de nou ingrés (únicament per als programes amb places vacants).
Termini d'esmenes: de dia 12/11/2025 a dia 18/11/2025
La no formalització de la matrícula pot comportar la pèrdua de la plaça.
Terminis generals per a l'alumnat de continuació
- Automatrícula el termini és de dia 01/09/2025 des de les 9:30 hores fins al dia 30/09/2025 a les 21:00 hores. La no formalització de la matrícula pot comportar la pèrdua de la plaça.
- La matrícula de continuació es fa per Acadèmic.
Passes per formalitzar la matrícula
La matrícula a un programa de doctorat s'ha de formalitzar a través d'Acadèmic en el termini establert. Si no ho feu així, perdreu la plaça.
Passes per formalitzar la matrícula
Entrau a Acadèmic i anau a l'apartat "Matrícula > Alta de matrícula" del menú de l'esquerra.
Per moure-us dins el formulari de matriculació, heu de fer servir el tren de passes o els botons "Següent", "Tornar" i "Enrere". No feu servir els botons del navegador.
Revisau les dades personals i acceptau les condicions de matrícula
A la pantalla de Dades personals, heu de comprovar que les dades personals siguin correctes, heu d'acceptar les condicions de matrícula i indicar quina cessió de dades autoritzau.
Emplenau el qüestionari estadístic
Contestau les preguntes amb finalitats estadístiques.
Triau l'assignatura de tutela
Només heu de marcar l'assignatura de tutela de l'any que us correspongui amb la fletxa que hi ha davant.
Indicau les condicions de pagament
Indicau si us hem d'aplicar algun descompte o si teniu cap beca. Recordau que haureu d'acreditar les condicions marcades lliurant la documentació corresponent als serveis administratius abans del 31 de gener de l'any acadèmic en vigor.
També podeu indicar si voleu fraccionar el pagament i en quants de terminis (dels disponibles). Fraccionar el pagament només és possible amb el pagament domiciliat i n'heu de lliurar l'autorització SEPA signada en el termini establert a l'Escola de Doctorat.
Confirmau la matrícula
A la pantalla de confirmació de matrícula, surt el resum de la informació que heu introduït a cada una de les pantalles perquè accepteu i confirmeu la matrícula.
Després de la matrícula
Podeu revisar el tractament de dades i les condicions de matrícula acceptades a Acadèmic > El meu perfil > Tractament de dades.
A la pàgina de l'Escola de Doctorat trobareu més informació sobre la documentació que heu de presentar i els tràmits posteriors a la matrícula.
Dubtes i consultes
En cas de dubte, contactau amb l'Escola de Doctorat (doctorat@uib.es).
Enllaç a Acadèmic
Exempcions i bonificacions
Podeu aplicar diverses exempcions i bonificacions a l’import de la matrícula sempre que acrediteu la condició que requereixen. Hi ha condicions que ja venen marcades prèviament i d'altres que les podeu marcar i després acreditar.
Consultau les exempcions i bonificacions que hi ha i la documentació que s’ha de presentar en cada cas.
Si en el termini establert per lliurar la documentació acreditativa de les condicions marcades a la matrícula no l'heu lliurat, es regularitzarà d'ofici la vostra matrícula i n'haureu de fer efectiu l'import corresponent.
Modalitats de pagament i fraccionament
Les modalitats de pagament disponibles per a la matrícula per autoservei són: domiciliació i amb targeta.
Si el pagament es domicilia, es pot triar entre pagar-lo en un sol termini o en les diverses possibilitats de fraccionament segons el moment en què es fa la matrícula. A més, si és la primera vegada que informau d’aquest número de compte per domiciliar un pagament, haureu de lliurar l’autorització SEPA signada pel titular del compte en el termini establert.
S'ha de tenir en compte que, en els rebuts fraccionats, el primer rebut sempre conté els preus per serveis administratius i el percentatge corresponent a la resta de preus segons els terminis seleccionats.
Fraccionaments
Els possibles fraccionaments són:
- Les matrícules realitzades entre l'1 i l'11 de setembre es poden fraccionar en:
- Dos terminis: el primer, al setembre; el segon, al desembre; cadascun amb el 50%.
- Quatre terminis: al setembre, a l'octubre, al novembre i al desembre; cadascun amb el 25%.
- Les matrícules realitzades entre el dia 12 i 30 de setembre es poden fraccionar en:
- Dos terminis: el primer, a l'octubre; l'altre, al desembre, amb el 50% cada un.
- Tres terminis: l'octubre, novembre i desembre, cada un del 40%, 30% i 30% respectivament.
- Les matrícules realitzades entre el dia 1 i el 31 d'octubre es poden fraccionar en dos terminis: el primer, per novembre i, el segon, per desembre, amb el 50% cadascun.
- Les matrícules realitzades a partir de l'1 de novembre: no es poden fraccionar.
Les dates de venciment apareixen a cada rebut. Així mateix, teniu en compte que els pagaments fraccionats es pagaran entre els dies 1 i 5 dels mesos corresponents, excepte el del mes de setembre, que serà el dia 12.
Impagament
Una vegada formalitzada la matrícula, s'ha de pagar. En cas contrari, continuaríeu amb un deute amb la Universitat que no us permetria fer cap tràmit.
L'impagament total o parcial d'un rebut suposa el cobrament d'un recàrrec del 5 per cent de la quantitat impagada. En aquest cas, s'obre un nou termini per abonar la quantitat total pendent. Si l'abonament no es fa efectiu, es produeix la suspensió temporal dels drets de l'estudiant i, si escau, l'anul·lació dels efectes acadèmics, sense dret a reintegrament. A més, l'import impagat continua pendent i, fins que no s'abona, no permet fer cap tràmit a la Universitat, com per exemple l'expedició de certificats o títols, la formalització de trasllats d'expedient, la prestació de qualsevol servei de la Universitat, la sol·licitud de plaça en altres estudis, etc.
Pagament de rebuts pendents
Si a la matrícula heu seleccionat el pagament amb targeta, podeu fer-lo efectiu des de l’opció Pagaments pendents targeta dèbit/crèdit d’Acadèmic.
Els rebuts pendents d’altres modalitats de pagament es poden fer efectius amb targeta o treure’n la carta de pagament corresponent des de l’opció Gestió de pagaments pendents d’Acadèmic.
Documents acreditatius
Termini per lliurar documents
Efectes de no lliurar els documents
En cas d'haver-vos aplicat alguna condició d'exempció de preus pendent de documents i que no l'acrediteu en el termini establert, s’eliminarà d'ofici aquesta condició de la matrícula i es regularitzarà l'import perquè el feu efectiu.
Si en aquest termini no heu aportat els documents originals d'accés i admissió pendent, els que acreditin les condicions marcades a la matrícula o no heu acreditat la identitat, es podran suspendre els drets acadèmics i no podreu continuar els estudis fins que no hàgiu resolt aquesta situació. A més, si escau, s'anul·larà d'ofici la matrícula i no us tornaran les quantitats abonades.
Pensau que mentre no hàgiu lliurat la documentació original d'accés i admissió no podreu sol·licitar el certificat acadèmic ni el títol.
Documents que s'han de lliurar
Documentació d'exempcions i bonificacions de matrícula
En funció de les condicions indicades a la matrícula, n'haureu de lliurar documentació acreditativa als serveis administratius de l'edifici Antoni Maria Alcover i Sureda. Recordau que, per anar-hi, heu de sol·licitar cita prèvia.
Consultau quines exempcions i bonificacions hi ha i la documentació que heu de presentar en cada cas.
Documentació en cas de pagament domiciliat
Si heu marcat el pagament domiciliat, heu de lliurar l'autorització SEPA, emplenada i signada pel titular del compte, a la consergeria de l’edifici Antoni Maria Alcover i Sureda. No cal cita prèvia.
Si teniu l'autorització SEPA signada electrònicament pel titular del compte, la podeu enviar a <doctorat@uib.cat>.
Documents originals de la documentació d'accés i admissió
- L'estudiant amb titulació d'accés de la UIB no ha de presentar el títol i el certificat acadèmic, atès que la UIB ja disposa d'aquesta documentació. Només ha de presentar l'original i una fotocòpia de la documentació específica d'admissió.
- L'estudiant amb titulació d'accés que no sigui de la UIB ha de presentar l'original i una fotocòpia de tota la documentació d'accés i específica d'admissió.
- L'estudiant amb titulació d'accés estrangera no homologada ha de seguir les instruccions següents.
Podeu lliurar aquesta documentació original o compulsada*:
- Presencialment, als serveis administratius de l'Escola de Doctorat, amb cita.
- Per registre electrònic, a una oficina d'assistència en matèria de registres (OAMR) de la vostra localitat, comunitat autònoma, ambaixada o consolat perquè ens facin arribar les còpies electròniques autèntiques. Podeu consultar les oficines disponibles a la vostra localitat o comunitat autònoma a l'enllaç següent: https://administracion.gob.es/pag_Home/atencionCiudadana/encuentraTuOficina/OficinasRegistro.html
- Per correu postal certificat a:
Universitat de les Illes Balears
Escola de Doctorat
Serveis administratius
Edifici Antoni Maria Alcover i Sureda
Carretera de Valldemossa, km 7.5
07122 Palma
Consultau els requisits per a la compulsa de documents estrangers.
Acreditació de la identitat
Per accedir a diverses aplicacions de la UIB (Acadèmic, Aula digital, UIBdigital, correu electrònic…) i per fer diversos tràmits a la seu electrònica, s'utilitzen les credencials corporatives, que s'obtenen en el registre en línia.
Per això, és necessari que hàgiu acreditat la vostra identitat abans del 30 de gener de 2026. Fins a aquesta data, els estudiants que no ho hagin fet tindran accés provisional als serveis telemàtics de la UIB. A partir d'aquesta data, deixaran de tenir-hi accés fins que no hagin validat la seva identitat.
A la fitxa del procediment d'acreditació de la identitat d'usuaris de serveis informàtics trobareu les modalitats disponibles per acreditar la vostra identitat.
Certificat de delictes de naturalesa sexual
Si us heu matriculat en un programa de doctorat que requereixi un certificat de delictes de naturalesa sexual i a la matrícula no heu autoritzat que la UIB faci la consulta al Ministeri de Justícia, heu de lliurar aquest certificat.
Fotografia recent
És important que incorporeu una fotografia vostra recent a la base de dades de la UIB. La incorporació d'aquesta foto es fa amb l'activació de la targeta universitària virtual.
Només es permet un canvi de fotografia per any acadèmic i és possible fer-lo per UIBdigital > Preferències > Dades personals > Identificatives. Per a qualsevol dubte, contactau amb els serveis administratius.
D'altra banda, també és convenient que, al vostre perfil de l'Aula digital, incorporeu una fotografia vostra recent.
Carta de tesi o compromís documental
La carta de tesi és el document amb el compromís que adquireix el doctorand en relació amb el codi de bones pràctiques i en què s'estableixen les funcions de supervisió dels doctorands.
En aquest document, es fixen les funcions, els drets i obligacions del doctorand, del tutor i del/s director/s de tesi. S'hi especifiquen el procediment de resolució de conflictes, els aspectes relatius als drets de propietat intel·lectual o industrial que es puguin generar amb la recerca realitzada durant l'elaboració de la tesi doctoral, el compromís de confidencialitat i el codi de bones pràctiques, entre d'altres.
El tràmit es fa mitjançant la Plataforma de Postgrau.
Més informació sobre aquest tràmit.
Documents per a l'alta a l'aplicació de gestió de currículums (SIRA)
Amb la matrícula d'inici, es gestiona l'alta a l'aplicació de gestió de currículums (SIRA), per la qual cosa heu de presentar els annexos següents degudament emplenats i signats:
Anul·lació de matrícula
Si en posterioritat a la data de matrícula, us trobau en algun supòsit de causa de força major que facin impossible la continuació dels estudis l'any acadèmic en què us heu matriculat, podeu sol·licitar l'anul·lació de matrícula per registre electrònic i acreditant aquesta situació sobrevinguda.
Si la sol·licitud d'anul·lació es resol favorablement, el còmput de la permanència es paralitzarà des de la data en què s'hagi fet la sol·licitud fins al moment en què us torneu a reincorporar al programa. Aquesta reincorporació es pot produir en un termini màxim de dos anys, i es consumirà el temps del període de baixa temporal a disposició del doctorand, excepte per les causes indicades a les lletres a), b), c) i g) o situacions anàlogues a aquestes.
Consultau tota la informació d'aquest tràmit.
Recomanacions
Alumnes de continuació pendents de resolució de pròrroga
No comenceu la matrícula si heu sol·licitat una pròrroga. Esperau a rebre la resolució favorable i contactau abans amb els serveis administratius a <doctorat@uib.es>.
Alumnes de continuació que tenen previst defensar la tesi
Perquè es pugui procedir a la defensa de la tesi, l'alumne ha d'efectuar prèviament la matrícula de continuació del curs corresponent i ha d'abonar la taxa de dret a examen prevista al decret de taxes.
Targeta universitària virtual
Com la pots aconseguir?
Activa la targeta universitària digital des del mòbil:
- Accedeix a l'aplicació mòbil de la UIB
- Accepta les condicions d'ús
- Puja una fotografia teva
- A partir del 8 de setembre, rebràs una telefonada d'activació de la targeta virtual
On la pots descarregar?
On pots adreçar-te si tens algun problema?
Contacta amb nosaltres mitjançant el formulari de suport.
Més informació sobre la targeta universitària virtual.