Doctorat de Tecnologia Educativa: Aprenentatge Virtual i Gestió del Coneixe (DTED): 2011-12
Branca de coneixement | Ciències Socials i Jurídiques |
---|---|
Caràcter |
Doctorat Conjunt - Interuniversitari Universitats participants: |
Director de la titulació |
|
BOE publicació |
|
Serveis administratius responsables |
|
Personal de contacte |
|
Documents d'interès | |
Enllaços |
Més informació sobre el doctorat [ca] |
Programa regulat pel
Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials. (format pdf).
-
El nou
Reial decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat. (format pdf)
modifica alguns aspectes a partir del curs acadèmic 2011-12.
Informació per cursar un doctorat a la UIB:
- Criteris d'admissió del Programa de Doctorat.
- Informació d'acces, preinscripció i matrícula.
-
Informació de la normativa general i els procediments.
- Informació dels impresos per cursar un doctorat a la UIB.
-
Informació per estudiants amb titulacions estrangeres.
- Informació dels procediments i impresos de les tesis doctorals.
Per ampliar informació podeu visitar la pàgina web del Centre d'Estudis de Postgrau
Preus públics per l'any acadèmic 2011-12
Tarifa corresponents a la tutela acadèmica dels programes oficials de doctorat
Segons l‘article 5, del Decret 64/2011, de 10 de juny, pel qual s'actualitzen els preus públics per serveis acadèmics en els ensenyaments oficials de la Universitat de les Illes Balears per l‘any acadèmic 2011-2012:
* L’alumnat de doctorat ha de formalitzar una matrícula cada any acadèmic en concepte de tutela acadèmica durant el període d’elaboració de la tesi doctoral, d’acord amb la tarifa que s’estableix a l’annex IV ( 62,16 euros per any acadèmic BOIB Num.87 - 11-06-2011 ). En el supòsit d’impagament, la quantia corresponent romandrà pendent a l’efecte previst a l’article 18 d’aquest Decret.
* La tarifa establerta en l’annex IV ( 62,16 euros per any acadèmic BOIB Num.87 - 11-06-2011 ) i l’efecte previst a l’article 18 també s’han d’aplicar a la tutela acadèmica de l’alumnat durant el període d’elaboració del treball de fi de màster, del treball de fi de grau o del projecte de fi de carrera i a la realització de les pràctiques externes en el supòsit que els treballs o les pràctiques no es puguin finalitzar en el mateix any acadèmic en què s’hagin iniciat.
Podeu consultar el text complet en el BOIB Num.87 - 11-06-2011
Descriptor de la titulació
Criteris d'admissió
Llicenciat, enginyer, arquitecte.
Objectius generals
El titulat d’aquet doctorat ha de ser capaç de desenvolupar la seva tasca professional en:
- El món de la investigació: departaments d’administració educativa i de les TIC, departaments d’I+D d’empreses de la informació i les comunicacions, empreses d’edició i creació multimèdia, etc., departaments universitaris de l’àmbit de les ciències de l’educació, instituts d’investigació educativa.
- Exercici lliure: disseny i desenvolupament de projectes TIC i formació, assessorament, estudi de necessitats...
- En el món de la formació: disseny de projectes de gestió i organització de recursos TIC, anàlisi i avaluació de qualitat de projectes i programes de e-learning , docència, etc.
Per una altra banda, el titulat també haurà d’adquirir les capacitats i habilitats següents:
- Conèixer les característiques de les TIC des del seu potencial educatiu.
- Analitzar les TIC com a mitjans i recursos formatius i la seva incidència.
- Analitzar les TIC com a eina i instrument per al disseny i desenvolupament d’accions formatives i d’entorns de formació.
- Conèixer les passes bàsiques per dissenyar i desenvolupar els materials formatius i multimèdia.
- Conèixer les passes bàsiques per dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics de formació.
- Dominar les eines i procediments per a la distribució de continguts i la gestió del coneixement.
- Dominar les eines i procediments del treball cooperatiu i en col·laboració en xarxa.
- Dominar les eines i procediments de comunicació audiovisual en xarxa.
- Aplicar els principis del mètode científic a la resolució de problemes d’investigació educativa.
- Usar les TIC com a eina i instrument per al disseny i desenvolupament d’eines i recursos per a la investigació.
- Dissenyar i desenvolupar programes i projectes d’investigació i d’innovació en l’àmbit de les TIC.
- Dissenyar escenaris d’investigació en espais tecnològics d’ensenyança-aprenentatge.
- Dominar els principis bàsics de la investigació educativa qualitativa i quantitativa.
- Determinar la dimensió dels recursos necessaris per al desenvolupament de projectes d’investigació educativa en l’àmbit de la tecnologia.
- Buscar, gestionar i utilitzar de manera crítica la informació necessària per al desenvolupament de projectes d’investigació.
- Redactar informes científics per a la transmissió dels resultats de la investigació.
Estructura del programa
Per més informació consultau el Màster Universitari de Tecnologia Educativa: E-Learning i Gestió del Coneixement i també el seu apartat " Assignatures ".
Línies de recerca
Les línees d‘investigació es poden incloure dins el disseny i la creació de medis didàctics per ser utilitzats amb les TIC a cada moment, i la seva aplicació en l‘àmbit del e-learning i la gestió del coneixement a les organitzacions. Aquest àmbit d‘investigació comú el podem estructurar en quatre línees d‘investigació:
-
Efectes dels avenços tecnològics en el procés d‘ensenyança-aprenentatge:
- Les possibilitats que ofereixen els diferents avenços tecnològics d‘ara (informàtica, telecomunicacions, etc. i software) en els processos d‘ensenyança-aprenentatge.
- L‘efecte de l‘ús de les TIC en l‘aprenentatge (anàlisi de l‘ús al sistema educatiu, etc.)
- Actituds davant el canvi, tant per part dels professors com dels alumnes.
- Las qualitats pedagògiques que ofereix l‘anomenat e-learning .
-
Estudis que, des de la perspectiva de l‘ensenyança, s‘ocupen de diferents aspectes relacionats amb el disseny didàctic en entorns tecnològics:
- Estudi de noves tecnologies per utilitzar en els entorns virtuals de formació.
- Disseny i desenvolupament de diferents estratègies didàctiques susceptibles de millorar la comunicació educativa en aquests entorns.
- L‘organització de diferents itineraris en els materials multimèdia.
- Estudis relacionats amb codis, etc.
- Anàlisi de diferents estructures didàctiques en el disseny de mitjans.
-
El context on s‘introdueixen les tecnologies de la informació i la comunicació:
- Anàlisi de les necessitats de formació, etc.
- Acomodació de les TIC a contextos concrets (culturals, educatius, socioeconòmics, etc.).
- Estudi de punts de contacte culturals.
- Efectes de la introducció dels nous mètodes d‘ensenyança en l‘organització educativa.
-
Avaluació i validació d‘entorns virtuals i eines de comunicació:
- Investigació avaluadora de les eines de gestió de la formació virtual.
- Estudi de les possibilitats educatives de les distintes eines de comunicació electrònica.
- Impacte d‘aquestes eines en els mètodes d‘ensenyança.
- Estudi de les possibilitats de representació de continguts (hipertextos, mapes conceptuals, etc.)
Tutoria de tesi
- Mercè Gisbert (URV)
- Ángel Pío González Soto (URV)
- Julio Cabero (US)
- Julio Barroso (US)
- Francisco Martínez Sánchez (UM)
- Sofia Isus (ULL)
- Jesús Salinas (UIB)
- Santos Urbina (UIB)
- Adolfina Pérez (UIB)
- Francisca Negre (UIB)
- Bárbara de Benito (UIB)
- Mª Paz Prendes (UM)
Processos administratius i altres dades d'interès
Professor/a coordinador/a ECTS
Comissió de Coordinació Acadèmica del Màster, formada per:
-
Responsables de l’ensenyament:
- Jesús Salinas Ibáñez (UIB)
- Mercè Gisbert Cervera (URV)
-
Direcció dels centres:
- Dolors Forteza (UIB)
- Misericòrdia Camps Llaurador (URV)
- Direcció dels departaments:
Més informació
-
Preinscripció i matrícula
http://postgrau.uib.cat/calendaris/administratiu/ -
Adreces i telèfons de contacte del personal administratiu
http://postgrau.uib.cat/calendaris/administratiu/serveis_administratius/ -
Adreces i telèfons de contacte del personal administratiu del C.E.P.:
http://cep.uib.es/EstructuraIPersonal/
Formulari per a la presentació de suggeriments sobre el programa
Formulari de suggeriment o queixa
- http://postgrau.uib.es/digitalAssets/196/196336_queixes_suggeriments_ca.doc
Sistema de garantia de qualitat
-
Comissió de Garantia de Qualitat (CGQ)
- Composició nominal
- Normativa per la qual es creen les comissions de garantia de qualitat (CGQ)
- Compromís del títol amb la qualitat
- Memòria anual de seguiment i avaluació de la titulació
- Manual de qualitat de la UIB
- Procès de gestió i revisió d‘incidències, reclamacions i suggeriments
- El Sistema de Garantia de Qualitat d’aquest Programa de Doctorat es troba recollit i està basat en el Sistema de Garantia Intern de Qualitat de la UIB (SGIQ)
Comentaris i suggeriments
Si voleu ajudar-nos a millorar o teniu qualque cosa a dir, podeu fer-ho al formulari de contacte sobre els estudis de doctorat a la UIB