Doctorat de Tecnologia Educativa: Aprenentatge Virtual i Gestió del Coneixe (DTED): 2011-12


Branca de coneixement Ciències Socials i Jurídiques
Caràcter

Doctorat Conjunt - Interuniversitari

Universitats participants:

Director de la titulació
BOE publicació
Serveis administratius responsables
  • Edifici Guillem Cifre
Personal de contacte
Documents d'interès
Enllaços

Més informació sobre el doctorat [ca]

Programa regulat pel Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials. (format pdf). BOE

9047 . Acord Normatiu del dia 13 de maig de 2009 pel qual es modifica l'Acord normatiu 8771/2008, de 26 de setembre, pel qual s’aprova la normativa pròpia de la Universitat de les Illes Balears sobre estudis de doctorat . (FOU núm 312 del 22 de maig de 2009) FOU

Informació per cursar un doctorat a la UIB:

Per ampliar informació podeu visitar la pàgina web del  Centre d'Estudis de Postgrau

Preus públics per l'any acadèmic 2011-12

Tarifa corresponents a la tutela acadèmica dels programes oficials de doctorat
Segons l‘article 5, del Decret 64/2011, de 10 de juny, pel qual s'actualitzen els preus públics per serveis acadèmics en els ensenyaments oficials de la Universitat de les Illes Balears per l‘any acadèmic 2011-2012:

* L’alumnat de doctorat ha de formalitzar una matrícula cada any acadèmic en concepte de tutela acadèmica durant el període d’elaboració de la tesi doctoral, d’acord amb la tarifa que s’estableix a l’annex IV ( 62,16 euros per any acadèmic BOIB Num.87 - 11-06-2011 ). En el supòsit d’impagament, la quantia corresponent romandrà pendent a l’efecte previst a l’article 18 d’aquest Decret.

* La tarifa establerta en l’annex IV ( 62,16 euros per any acadèmic BOIB Num.87 - 11-06-2011 ) i l’efecte previst a l’article 18 també s’han d’aplicar a la tutela acadèmica de l’alumnat durant el període d’elaboració del treball de fi de màster, del treball de fi de grau o del projecte de fi de carrera i a la realització de les pràctiques externes en el supòsit que els treballs o les pràctiques no es puguin finalitzar en el mateix any acadèmic en què s’hagin iniciat.

Podeu consultar el text complet en el BOIB Num.87 - 11-06-2011

Descriptor de la titulació

Criteris d'admissió

Llicenciat, enginyer, arquitecte.

Objectius generals

El titulat d’aquet doctorat ha de ser capaç de desenvolupar la seva tasca professional en:

  • El món de la investigació: departaments d’administració educativa i de les TIC, departaments d’I+D d’empreses de la informació i les comunicacions, empreses d’edició i creació multimèdia, etc., departaments universitaris de l’àmbit de les ciències de l’educació, instituts d’investigació educativa.
  • Exercici lliure: disseny i desenvolupament de projectes TIC i formació, assessorament, estudi de necessitats...
  • En el món de la formació: disseny de projectes de gestió i organització de recursos TIC, anàlisi i avaluació de qualitat de projectes i programes de e-learning , docència, etc.

Per una altra banda, el titulat també haurà d’adquirir les capacitats i habilitats següents:

  • Conèixer les característiques de les TIC des del seu potencial educatiu.
  • Analitzar les TIC  com a mitjans i recursos formatius i la seva incidència.
  • Analitzar les TIC com a eina i instrument per al disseny i desenvolupament d’accions formatives i d’entorns de formació.
  • Conèixer les passes bàsiques per dissenyar i desenvolupar els materials formatius i multimèdia.
  • Conèixer les passes bàsiques per dissenyar i desenvolupar entorns tecnològics de formació.
  • Dominar les eines i procediments per a la distribució de continguts i la gestió del coneixement.
  • Dominar les eines i procediments del treball cooperatiu i en col·laboració en xarxa.
  • Dominar les eines i procediments de comunicació audiovisual en xarxa.
  • Aplicar els principis del mètode científic a la resolució de problemes d’investigació educativa.
  • Usar les TIC com a eina i instrument per al disseny i desenvolupament d’eines i recursos per a la investigació.
  • Dissenyar i desenvolupar programes i projectes d’investigació  i d’innovació en l’àmbit de les TIC.
  • Dissenyar escenaris d’investigació en espais tecnològics d’ensenyança-aprenentatge.
  • Dominar els principis bàsics de la investigació educativa qualitativa i quantitativa.
  • Determinar la dimensió dels recursos necessaris per al desenvolupament de projectes d’investigació educativa en l’àmbit de la tecnologia.
  • Buscar, gestionar i utilitzar de manera crítica la informació necessària per al desenvolupament de projectes d’investigació.
  • Redactar informes científics per a la transmissió dels resultats de la investigació.

 

Estructura del programa

Per més informació consultau el Màster Universitari de Tecnologia Educativa: E-Learning i Gestió del Coneixement i també el seu apartat " Assignatures ".

Línies de recerca

Les línees d‘investigació es poden incloure dins el disseny i la creació de medis didàctics per ser utilitzats amb les TIC a cada moment, i la seva aplicació en l‘àmbit del e-learning i la gestió del coneixement a les organitzacions. Aquest àmbit d‘investigació comú el podem estructurar en quatre línees d‘investigació:

  1. Efectes dels avenços tecnològics en el procés d‘ensenyança-aprenentatge:

    • Les possibilitats que ofereixen els diferents avenços tecnològics d‘ara (informàtica, telecomunicacions, etc. i software) en els processos d‘ensenyança-aprenentatge.
    • L‘efecte de l‘ús de les TIC en l‘aprenentatge (anàlisi de l‘ús al sistema educatiu, etc.)
    • Actituds davant el canvi, tant per part dels professors com dels alumnes.
    • Las qualitats pedagògiques que ofereix l‘anomenat e-learning .
  2. Estudis que, des de la perspectiva de l‘ensenyança, s‘ocupen de diferents aspectes relacionats amb el disseny didàctic en entorns tecnològics:

    • Estudi de noves tecnologies per utilitzar en els entorns virtuals de formació.
    • Disseny i desenvolupament de diferents estratègies didàctiques susceptibles de millorar la comunicació educativa en aquests entorns.
    • L‘organització de diferents itineraris en els materials multimèdia.
    • Estudis relacionats amb codis, etc.
    • Anàlisi de diferents estructures didàctiques en el disseny de mitjans.
  3. El context on s‘introdueixen les tecnologies de la informació i la comunicació:

    • Anàlisi de les necessitats de formació, etc.
    • Acomodació de les TIC a contextos concrets (culturals, educatius, socioeconòmics, etc.).
    • Estudi de punts de contacte culturals.
    • Efectes de la introducció dels nous mètodes d‘ensenyança en l‘organització educativa.
  4. Avaluació i validació d‘entorns virtuals i eines de comunicació:

    • Investigació avaluadora de les eines de gestió de la formació virtual.
    • Estudi de les possibilitats educatives de les distintes eines de comunicació electrònica.
    • Impacte d‘aquestes eines en els mètodes d‘ensenyança.
    • Estudi de les possibilitats de representació de continguts (hipertextos, mapes conceptuals, etc.)

Tutoria de tesi

  • Mercè Gisbert (URV)
  • Ángel Pío González Soto (URV)
  • Julio Cabero (US)
  • Julio Barroso (US)
  • Francisco Martínez Sánchez (UM)
  • Sofia Isus (ULL)
  • Jesús Salinas (UIB)
  • Santos Urbina (UIB)
  • Adolfina Pérez (UIB)
  • Francisca Negre (UIB)
  • Bárbara de Benito (UIB)
  • Mª Paz Prendes (UM)

Processos administratius i altres dades d'interès

Professor/a coordinador/a ECTS

Comissió de Coordinació Acadèmica del Màster, formada per:

 

Més informació

 

Formulari per a la presentació de suggeriments sobre el programa

Formulari de suggeriment o queixa

  • http://postgrau.uib.es/digitalAssets/196/196336_queixes_suggeriments_ca.doc

 

Sistema de garantia de qualitat

Comentaris i suggeriments

A la UIB volem escoltar els comentaris i suggeriments que vulgueu fer per poder millorar els nostres estudis i la informació que donam sobre els mateixos.
Si voleu ajudar-nos a millorar o teniu qualque cosa a dir, podeu fer-ho al formulari de contacte sobre els estudis de doctorat a la UIB